Monday, May 31, 2010

sudah sekian lama;)

Salam kepada rakan-rakan bloggers yang saya hargai.setelah sekian lama saya tidak mengemaskinikan blog saya jadi hari ini saya akan kemaskini blog saya.ayat keling.
Sebab saya punya laptop CQ40 baru sahaja pulih daripada skrin yang berkelip-kelip.jadi jangan beli CQ40 kerana model ni banyak problem.beli DELL.saja nak menghasut.nasib baik dalam warranty lagi.ok malas cerita banyak.sangat annoying.

LAMA

setelah sekian lama juga kereta model 70an milik pakcik saya tidak panas enjinnya dan tidak mengeluarkan asap, maka dengan ini diumumkan kereta itu akan menjadi milik saya. sebab ayah saya beli kereta tu dari pakcik saya lah. harga tak boleh bagitau ok.

kereta tersebut adalah kereta Oldskool model Opel Kadett c.(coupe) yang berwarna kuning karat.entah warna apa saya pun taktau. so sekarang ni kereta tu sedang diubah suai oleh kawan abang saya di bengkel. agak-agak kalau dah siap ada rupa macam ni kot.


Opel Kadett c


haa..smart dan menawan kan? so jangan jeles lepas ni saya ada kereta sendiri ok. tapi gambar atas tu saya amik dari google je.tapi boleh je jadi kilat macam tu. haa..tak mustahil jugak boleh jadi macam ni.



hah!..habis la aku drift dalam kolej aku nanti..haha..apa-apa pun aku tak sabar nak menanti kehadiran kereta tersebut. yela skarang orang pandang kereta yang baru-baru dan up-to-date kan..aku amik je yang mana aku mampu. ehem-.-"

ok dan seterusnya minggu lecture aku dah pun bermula.jadi aku berazam untuk belaja lagi rajin sebab pointer dah turun semester lepas..sedih-sedih..apa-apa pun berusaha nabil!! ok.sekian.

wasalam:)

Wednesday, May 5, 2010

harini kita belajar cara exercise bersama rakan-rakan

nabil syahmi: alep, lepas kau habis exam kita pegi dolan-dolan nak?

alif haris : jom ..kita pergi taman pusat pertanian malaysia..best tempat tu banyak pokok bunga lawa..

disebabkan aku ni suka pada keindahan alam dan juga bunga..aku pun set je cadangan si alif haris ni kawan aku kat Sambestari dulu pegi jalan-jalan kat pusat pertanian malaysia. kat shah alam la tu.. konon aku tak pernah pergi ni sebab tak pernah tau pun..pastu aku jadik part time driver diorang..dari banting amik Ridwan Jaafar, pastu Alif Haris dan last sekali Imran Zawawi.Aku drive je dorang guide.

rupa-rupanya bila da sampai si alif ni ajak " eh nanti kita pergi rumah 4 musim tu tau "..aku pun jawab
" rumah tu bukan kat bukit Cerakah ke"..
alif pun cakap "ini la bukit Cerakah.."

oh apekah yang terjadi..-.-" 

aku sendiri taktau sebab aku tak pernah pergi situ since kali terakhir masa tadika dulu..
sedih en..rugi gila hidup aku tak tau  bende yang aku pijak tu bukit Cerakah..haha..kelakar pun ade gak bila fikir-fikir balik.

so sebelum kami pergi rumah empat musim yang nyaman tu..kami harungi dulu segala bukit bukau yang ade kat situ..dengar macam advanture en. ye lah adventure sebab naik basikal..basikal korang kenal kan? tapi nak pilih basikal tu betul-betul yang elok gear dia..malang macam aku tak boleh adjust gear ringan..adehh

Sesampainya mereka

Ttiket masuk untuk dewasa
RM3.00 sahaja.
Kanak-kanak free kot







mendengar taklimat 5 minit dari staff guide kat sana.
"..korang pandai-pandai la round ye.." encik staff tu memberitahu kami







 Hasil penerangan encik staff tadi membuatkan mereka berdua berfikir sejenak..


imran dan ridwan bertambah confuse..




 Menyewa Basikal Terpakai : RM3.00 seorang

 haa bang..pilih basikal yang mana nak
 

 ni tahun 90an punya stok..tengok la tmpat duduk dia camne.


aku pun...pfftt..alep, kau tak cakap awal-awal jalan dia punye ganas ni naik turun..dah la sume pkai seluar jeans..memang senak la aku mendaki naik basikal tadi..haha..kau memang berjaya buat suprise alep..aku sangat gembira-.-..haha


ooh..seronok ye korang naik basikal..korang tinggal aku sorang-sorang kat belakang..*pancit*


ok lah..malas nak cerita banyak..enjoy the pictures ok.

berehat sebentar kat gua apa entah


kat sini pun ade sawah.tgk kat sebelah kiri tu..ada orang tengah banting padi


ni korang kene pergi..rumah iklim sederhana.waktu kami pergi tadi musim bunga.


konon sejuk la tu..aircond kereta aku lagi sejuk..hehe..tapi kat sini nyaman la


cantik kan..sebab tu aku suka bunga..haaa



kawan aku si imran ni pun boleh layan perasaan sensorang


cantik..dan suasananya romantik walaupun sebenarnya dalam sebuah rumah


Take pictures before leave the house





comel sangat kah saya ini??


lepastu kami pun kembali menunggang basikal tadi untuk ke petak awal kami bermula..sungguh penat..tak larat untuk mendaki..ambil peluang ada curam baru naik basikal..kaki lenguh abes smpai nak tercabut lutut..pergh..si alep je kuat stamina tongkat ali dia steady je kat depan..aku dah meraung-raung dah dekat belakang..haha 

 imran dah pancit awal-awal.haha

memang tempat ni sesuai latih tambah stamina..bagi korang seminggu je mesti lepastu stamina superb dan kaki bertambah ketul-ketul..haha

lepastu sebelum balik kami jumpa senior semasa di skolah dulu..amir afwan dan akif sambil makan cendol dan ABC special di food court shah.alam..seronok rasa dapat jumpa dan borak-borak setelah sekian lama berpisah.


 penulis dan saudara amir afwan sedang membaham cendol dan ABC

setakat itu sajalah penulisan saya untuk kali ini, aktviti exercise nabil bersama rakan-rakan dan promosi ke pusat pertanian malaysia walaupun benda tu dah lama wujud cuma saya je tak perasan..tak patut-.-"..

ini adalah sebahagian kenangan yang manis bersama-rakan rakan dikala penghujung cuti semester yg kedua.sebelum tu saya nak hadiahkan sesuatu kepada pembaca..

tadaa..burung berwarna putih dan berjambul oren ala-ala punk..bila burung ni memekik sebijik macam siren ambulan ke bomba..bingit telinga aku..haha..tapi pas dia bunyi tu dia terus makan kuaci kat bekas makanan tu..alarm waktu lunch kot dah berbunyi..hehe..cheers..


and last but not least..


terimalah jambangan bunga-bunga yang indah ini yang kelihatan seperti kobis..khas untuk semua pembaca!


sekian terima kasih.