Friday, June 18, 2010

Jarang-jarang berlaku:)

ANGKAT SAMPAI PUAS

minggu lepas aku pergi ke kem wataniah battalion 2/502 shah alam.
untuk apa? latihan kawad senjata. yes, memang seronok bila kami tau dapat pegang senjata puas-puas.
tiba kat kem, kami disuruh masuk ke bilik untuk letak barang sebab akan bermalam di kem.

masuk je dalam bilik..mak aih, ni zaman bila punya tempat ni.terkejut aku.haha.dengan tilam katil semua oldskool punya stuff.macam tinggalan zaman jepun.hehe.aku tak amik gambar bilik tu.tak sanggup.nak tau datang sendiri.hehe

lepas letak je barang kami terus amik senjata masing-masing.
ada seorang sarjan yang beri penerangan tentang senjata tersebut.
ianya adalah rifle colt M16.berat approximate 2.95 kg.dekat 3 kg jugak la.
rifle tu guna zaman perang vietnam. US punya, Malaysia beli kot.hehe

bayangkan kami angkut bende tu dari pagi sampai ke petang.penat ooh.dengan ta makan dari pagi. rehat minum air teh halia.perghh..terangkat beb.ok malas nak cerita banyak.minggu ni ada latihan lagi.

 yang ni penyamun posing depan 3 tan


nah,sekilo 2ringgit.hehe.adeh,gelap gila muka aku.

lepas latihan kami dapat uniform loreng dengan but sekali.tapi mak aih gedabak sungguh loreng tersebut.memang kene alter sendiri ikut size.yang paling best, dapat je bende tu semua diorang suruh pakai.tak kisah la besar ke tak.and then kene lari sepuluh pusingan padang kawad.haha.kene buli.berpeluh-peluh haa dengan baju loreng besar siap but. nampak comel je.lagi-lagi aku.hehe.


ok habis setakat ni.peace:)

3 comments:

Lilo Ohana said...

terBAIK!!!
sgt best ohh! T.T

Alif Haris said...

yeah!!
abg aska ni comel!
hahaha...
wes ireng belunteng ko bel..hak3!

Aesya Zealous said...

bestnye!!