بسم الله الرحمن الرحيم
aku mula terfikir balik..nak buat ape yea cuti 2 bulan ni?
- carik kerja:
-nak keje kat mane pulak..aku pun tak ade idea lagi..dulu sblom masuk kolej jadi buruh paksa kat 99speedmart..haha..penat2..tapi gaji boleh tahan lagi2 buat OT..tapi yg ta bestnye dekat ngn rumah..pelanggan yang datang pon sume orang2 kampung aku..sume kenal..ades..tak best2..
-jadik ostat..ni la cadangan yang selalu mula2 keluar daripada mulut parent aku klau sruh carik keje dulu..please..aku takde talent la nak jadi guru mengajar budak2 ni..sory ayah..ibu..anak mu tidak dapat mengikut jejak langkah mu berdua dalam kerjaya ini..hehe
-kem rekrut askar wataniah..haa..kat kolej aku berdaftar sebagai ahli wataniah..tapi tak lama lagi dapat nombor badan..staff2 tu cakap cuti sem ni maybe ade kem..tapi sampai sekarang ta dengar pape khabar..hurm..syok tu pegi kem..sakit memang sakit..tapi elaun masyukk beb..rm800 lbey sbulan..sape tanak..haha..keluar2 je jadik askar..tapi sukarelawan negara la..kira sedia berkhidmat la tu..proud to be a Malaysian! cehh..
-takpun kerja ngan employer sendiri..parents holdings..korang tau ape keje dia?..pegi kebun, kutip kelapa sawit,bercucuk tanam dan menyiram pokok bunga.memasak belum ade pekerjanya..belum ade sijil..hehe..yang besntya kerja ni perlukan daya kesabaran dan keikhlasan yang tinggi serta jangan malas. takkan berkhidmat untuk parents tercinta pun kene upah..durhaka.kamu..hehe.(senang cakap surirumah separuh masa..hehe)
- hangout bersama rakan-rakan.
-yes..aktiviti ni paling aku suka sebab boley jumpa kawan-kawan..boleh jalan-jalan tepi kaki lima dan juga boleh.....habiskan duit kau...ye..mudah sekali..paling2 pon g shopping mall,main bowling,tengok wayang dan lepak2 sambil usya2 gadiz zaman sekarang..(ade lelaki bergosip ke time hangout..0.001% maybe) ;p
-haa..bulan march ni ade pesta buku kat PWtc..mcm bese la tiap2 tahun..(nabil nak pegilah! suke la tu!!)cari buku,majalah,etc2..dahtu pulak aku ade janji dengan someone nak belikan dia novel baru disamping belanja makan..tapi bila aku ajak dia tak confirm nak g ke tak..ok..hurm..duit lagi..terpakse2..nak buat mcm mane..aku rasa macam dah sayang kau..ish..layan perasaan lak..lari topik2..hehe..
-rase2 nye tu je kot idea buat masa sekarang ni..kalau de pape terbit dari fajar fikiran nih..aku buatlah waktu cuti ..okie..(harap ibadah semakin bertambah serta bermanfaat tanpa sia2..insyaAllah..amiinn:)
No comments:
Post a Comment