Wednesday, April 28, 2010

nak jugak kerepek,keledek,merepek


 keledek



 kerepek




 
situasi#1
(di kampung)

saya  :"..nenek..kabare? waras opo orak?.."(nenek,apa khabar sihat ke tak)

nenek:"yo waras wae kiye gering-gering"(ye sihat macam ni kurus-kurus je)

borak...borak..bla..bla..bla..

saya  :"nenek,mana kereta Perdana abang ijat,takde pun kat bangsal."
         (takkan ni pun nak translate.huh)

nenek:"..ohh..kereto ne de'e nang sop.."(ooh,kereta dia dekat sup)

saya  :(dalam hati)"...eh' kereta ada kat dalam sup?..macam mana tu..
         demam ke nenek aku?.."
         (fikir-fikir balik..ooh..sop= shop(workshop la tu)..
         hebat gak nenek aku speaking-.-")



situasi#2
(dah tulis kat facebook.ubah sikit)

dia  :"..minggu depan awak free tak.."
saya:"..erm..saya free je sebab tengah cuti semester kan..kenapa?.."
dia  :"..err..klau free boleh temankan saya keluar tak..?"
saya:"..hmm..boleh je..awak nak keluar pergi mana.."?
dia  :"..hurmm..tak tau lagi la nak pergi mana..awak decide tempat boleh?.."
saya:(dalam hati)"..dia yang nak keluar aku yang kene plan..layan.."
dia  :"..camne? boleh tak..klau boleh nanti tunggu saya kat ktm ea.."
saya:"..oh, boleh je..nanti saya amik awak..takyah guna teksi pergi ktm.."
dia  :"..ala..taknak,saya takut..kan awak tak penah bawak kereta jauh-jauh.."
saya:"..boleh je..nanti saya amik awak kat kampus ea.."
dia  :"..ooh..ok..tapi saya nak naik kereta merc je tau.."
saya:"...-.-"


situasi#3
(Y!m)

Saya::-p
Syif: heheh
Syif: g men boling ngn ***** ker??<--  (sekejap je kakak dia tau)
saya: erkk?
saya: -.-
Syif: en en en?
saya: mne de
Syif: dy kate
Syif: hurmmm
saya: dy ajak la kak
saya: ;;)
Syif: ow bru ajak
Syif: ngat da g
saya: blom
Syif: tp dy mention name nabeell je ritu <-- (-,-)
Syif: hahah
   <-- (-,-")
Syif: fuyoh2
  <-- (-.-")
saya: erk?
saya: mksudnye?
Syif: mcm dy g ngn nabel je  <--(apekah?)
Syif: mne taw
saya: ohh-.-
Syif: k la
Syif: de meting
Syif: muah
Syif: men leklok
Syif: salam
saya: salam


ahh..annoying sungguh post ini..
sebab boring..korang dah terbaca sory lah..
especially my teacher..hehe..ok
sekian.

8 comments:

Syzna said...

jawaa aku tk reti jawa. aku tau sici loro telo papat limo nanam pitu wolu songo sepoloh. yeh? haha


nenek kau cool!

dan kau gatal ye nabil!

ok bai.

Mohammad Nabil Syahmi said...

haha..boleh tahan la tu mengira dalam bahasa jawa..nenek aku memang cool..byk gak dia tau english,tapi sebut pelat jawa.-,-

dan aku tak gatal dengan sengaja.ok.

Syzna said...

uish aku ada darah jawa bugis. tp dua2 bahasa aku taktau. bpk aku sndri pun tatau bhse jawa bugis ntah pape.


gatal tk sengaja? ok lepasni kawin pun tk sengaja. -__-

Mohammad Nabil Syahmi said...

ooh..bugis..macam bahaya je dengar..tak boleh main2 ni..

ohh..kawen tu perkara serius ta boleh sengaja..ada kau berak sengaja..tettt.

Syzna said...

well. sebab tu aku darah pahlawan sila takut. HAHAHAHAAH



ada weh. time cb. berak tk sengaja. jgn kata kau tk pernah? elehhh

Lilo Ohana said...

heheheehehehehe ;))
not so anoyying lahh.
kelakar gile! :D

dannyneutron said...

ehh anda dah pandai menggatal ye.
ta kesah..
ingat dunia ok.
btw sapa yang nak naik merc tu
jiwa tua betol.
jiwa muda naik
kancil o myvi dol

Mohammad Nabil Syahmi said...

ya..aku masih lagi igt dunia danny..
merc tu kan,
gaya.mutu.keunggulan.
senang cakap mahal la.
jgn tgk yang model lama.
yang baru2 tu tak tercabut lutut kau nak beli.
btw bg jiwa muda aku suzuki swift..
ohh..-,-